Fyra tips på hur du charmar dina kunder under alla hjärtans dag!

 

Kanske vill du inte ha tillbaka det gamla exet men en gammal kund går alltid an. Alla högtider är en bra tid att lägga extra krut på marknadsföringen. Genom att använda bra metoder kan du vinna nya men även gamla kunder. Kom ihåg att anpassa din marknadsföring för att passa högtidens tema och kundens behov.

 

Visa uppskattning på sociala medier
Genom att dela positiva och engagerade meddelanden på dina sociala kanaler visar du att ditt företag värdesätter och bryr sig om era kunder. Det kan på sin tur leda till en positiv upplevelse för dina kunder och en starkare koppling till ditt varumärke.

Var kreativ
Vill du skämma bort dina trogna kunder lite extra? Dela med dig av en exklusiv rabattkod. Detta kommer uppskattas av dina kunder men också skapa spridning bland fler potentiella kunder. 

Dela med dig av tips kopplat till ditt företag
Alla hjärtans dag är en dag av uppskattning och omtanke. Dela med dig av tips kopplat till ert företag. Jobbar ni med mat? Dela era bästa efterrätter för en lyckad alla hjärtans dags middag. Jobbar ni med träning? Dela med er av roliga aktiviteter man kan göra tillsammans. 

Vinn tillbaka gamla kunder
Visste ni att undersökningar har visat att det är enklare och billigare att vinna tillbaka gamla kunder än att skaffa nya? Nyttja alla hjärtans dag med mailutskick till dina gamla kunder och öppna med en personlig ämnesrad som ”Vi saknar dig” eller ”Det var längesedan”. 

Glöm nu inte att skicka ett hjärta till era kunder.
Hur gör ni hjärtan? Är ni team millennials eller team gen z?

Previous
Previous

Fyra äggstra bra marknadsföringstips inför påsken

Next
Next

Lösenordsbytardagen – Säkra dina digitala värden.