Fyra äggstra bra marknadsföringstips inför påsken

 

Påskens glada festligheter står för dörren så låt ditt företag skina likt en solig påskdag! Att pynta din företagsprofil med påskglädje sprider inte bara glädje och entusiasm, utan ökar också din synlighet och stärker ditt varumärke. Vi har samlat fyra inspirerande tips för att ge ditt företag det där extra påskglittret. 

 

Fram med pyssellådan
Många är i stämning och uppskattar en dekorerad hemsida eller lite extra påskigt på sina sociala medieplattformar. Släpp loss din kreativitet och låt idéerna flöda för att inspirera dina kunder. På så sätt fångar du intresset bland dina kunder och visar en personligare och roligare sida av ditt företag. Så fram med målarpenseln och pynta dina kanaler.

Dela ut påskägg
Klart att dina kunder och följare förtjänar ett påskägg! Visa uppskattning genom att dela ut en rabattkod eller ett erbjudande. För att vara lite extra kreativ kan du designa ett ägg med rabatten i.

Inspirera med tema
Beroende på vilken typ av företag du är kan du sätta ihop ett påsktema av dina produkter och inspirera dina kunder. Skicka ut detta i nyhetsbrev eller designa hemsidan med ett påsktema inspirerat med påskiga produkter. Kom ihåg att det inte måste vara ägg och kycklingar, varför inte bara sätta ihop ett gult tema? 

Genom visad uppskattning och att dela med sig av inspirerande innehåll tenderar folk att hålla sig kvar.

Tipsa om personliga ägg
Påskägg med godis - kan det bli mer klassiskt? Tänk utanför asken! Tipsa om personliga påskägg. Fyll påskägg med fröpåsar och ge bort till mamma och pappa, eller ett hundben till den fyrbenta vännen, eller en pocket till morfar eller varför inte såpbubblor till barnen att underhålla sig med. Alternativen är många. 

Next
Next

Fyra tips på hur du charmar dina kunder under alla hjärtans dag!